Nowa Podstawa Programowa
PROGRAM PROFILAKTYCZNY
PROGRAM WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNY PRZEDSZKOLA NR 61 W WARSZAWIE
Celem programu jest wychowanie, rozumiane jako wspieranie wychowanka w rozwoju, oraz profilaktyka mająca na celu zapobieganie pojawieniu się lub rozwojowi zaburzeń, chorób czy niekorzystnych zjawisk społecznych.
Podejmowane działania skupiają się wokół zagadnień związanych z promocją zdrowego stylu życia, rozwijaniem postawy dbałości o zdrowie własne i innych ludzi, umiejętności empatii, czyli wzajemnego rozumienia i emocjonalne współuczestnictwo. Mają na celu rozwijanie postawy asertywności, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w czasie przeżywania trudnych sytuacji życiowych.
Celem działań wychowawczo – profilaktycznych przedszkola jest przeciwdziałanie pierwszym próbom podejmowania zachowań ryzykownych, kształtowanie prozdrowotnych wzorców konsumpcyjnych, umiejętności intrapsychicznych dziecka, które pozwolą radzić sobie ze sobą i z wyzwaniami świata, oraz budowanie jego odporności na potencjalne zagrożenia.
PROGRAM "W KRĘGU ZABAWY"
PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO "W kręgu zabawy" Jadwigi Pytlarczyk
Program został zaktualizowany do podstawy programowej wychowania przedszkolnego z 14 lutego 2017r. Zawiera cele, treści edukacyjne podzielone na trzy poziomy oraz treści rozszerzone, metodykę pracy z programem, w tym obserwacje i badanie gotowości szkolnej, materiały pomocnicze (m.in. wzór arkusza obserwacji i analizy dojrzałości szkolnej, instrukcję projektu, plan pracy nauczyciela). Program stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego. Opisuje także sposób realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w zakresie wspomagania rozwoju i edukacji dzieci. Łączy metodykę z nowatorstwem, metody i formy pracy preferują badanie, odkrywanie, integrację sensoryczną, nacisk na procesy poznawcze oraz indywidualizację. Program "W kręgu zabawy" wyznacza właściwe proporcje między wychowaniem a kształceniem w warunkach wzmożonej aktywności dziecka w wieku przedszkolnym. Jego tytuł nawiązuje do zabawy jako podstawowej formy aktywności małego dziecka. Program jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym oraz jest dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym. Może być realizowany z każdym pakietem edukacyjnym.